dilluns, 20 de setembre del 2010

Parlavà (Baix Empordà) obrirà el FESTI.DOK amb "Sicko"

Falten tres dies per l'inici del festival i tot està preparat per poder mostrar a la població gironina alguns dels millors documentals dels últims anys. El dia 23 de setembre s'obriran les portes del Pavelló Poliesportiu de Parlavà per rebre "Sicko" de Michael Moore.

"Sicko" és tracta d'un treball que denuncia el sistema sanitari nord-americà que deixa sense cobertura a uns 50 milions de persones. Però, com neix el documental?, millor llegir-ho des de les pròpies paraules d'en Michael Moore:

"Al meu Show de televisió, "The Awful Truth" [La terrible veritat], vam seguir un tipus que tenia l'assegurança de salut, però la seva companyia sanitària no va aprovar l'operació que necessitava, que podia salvar la seva vida. Així que vam portar a l'individu a la central d'Humana, la HMO [Organització de Manteniment de la Salut) a Louisville, Kentucky; el vaig portar allà a veure els executius. Directament ens van fotra fora. Així que vam sortir i en la gespa vam muntar com un funeral de l'home, amb ell present. Vam portar un capellà, i un taüt i portadors del fèretre, amb gaites i, ja saps, "Sublim Gràcia" i tot l'aparell. I els executius el miraven des del pis superior i es van horroritzar que anés a ser transmès per la televisió nacional. Tres dies després, van trucar i li van dir al tipus: "Aprovarem l'operació. " I l'home continua viu.
I jo vaig pensar en aquell moment, collons!, en cosa de deu minuts hem salvat la vida d'un tipus; què podríem assolir si ho féssim en una pel·lícula de dues hores? I així, va anar com la gènesi d'això, encara que la pel·lícula no va acabar per ser una sèrie d'històries sobre, ja saps, salvar vides individuals, perquè a mesura que em posava en això, em vaig adonar que existeix una història molt més gran que parlar del sistema per si mateix."  Michael Moore
 
SICKO (2007) de Michael Moore 
Dijous 23 de setembre, a les 20,30h, al Pavelló Poliesportiu de Parlavà
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada